Romanii din afara granitelor

Asistență Consulară

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Asistență Consulară

În ultimii ani, dimensiunile prezenței românești în străinătate au înregistrat o permanentă tendința ascendentă. În acest context, Ministerul Afacerilor Externe s-a confruntat cu o creștere continuă a numărului de servicii consulare solicitate de către cetățenii români din străinătate, în condițiile unor restricții bugetare drastice, care limitau posibilitățile de angajare de personal suplimentar sau de deschidere a unor noi oficii consulare de carieră.

Astfel, în condițiile în care aproape 20 % din populația României și-a stabilit reședința în afara granițelor țării, sfera activităților în sarcina diplomaților cu atribuții consulare a cunoscut, în ultima perioadă, o multiplicare și o diversificare fără precedent.

Având în vedere realitățile obiective cărora rețeaua consulară trebuie să le facă față în prezent, Departamentul Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe a demarat o amplă campanie de modernizare și adaptare a instrumentelor consulare, astfel încat acestea să răspundă în mod adecvat cerințelor și provocărilor contemporane.

Atât modernizarea cât și regândirea activitătii consulare au vizat toate componentele structurale din cadrul Departamentului Consular.

 

Pliant Asistență Consulară Europeană click aici.

Platforma E-Cons:

Pentru a veni în sprijinul numărului tot mai mare de cetateni români aflați în străinătate, dar și pentru creșterea performanței activității consulare, Ministerul Afacerilor Externe este în proces de implementare a proiectului informatic integrat, denumit generic E-Cons. Platforma E-Cons va integra mai multe sisteme informatice în domeniul consular, care presupun modificarea substanțială a activității în acest domeniu.

Pentru mai multe detalii referitoare la platforma E-CONS click aici.

 

Principalele elemente de noutate sunt:

1) Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) care oferă informații consulare persoanelor aflate în afara granițelor României și care funcționează în regim de Call Center, Mail Center.

Acesta poate fi accesat prin Portalul https://informatiiconsulare.ro/mae/

2) Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC) permite cetăţenilor români să acceseze informaţii consulare de calitate într-un mod eficient şi transparent, beneficiind de un confort crescut datorită posibilităţii de a interacţiona online cu personalul Ministerului Afacerilor Externe. Sistemul conferă posibilitatea de a trimite solicitări prin mijloace electronice, prin Portalul Extern al SIMISC, fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze în mod repetat la ghişeu, eliminându-se astfel barierele birocratice şi cele geografice.

Accesarea sistemului este posibilă prin Portalul – www.econsulat.ro

 

Cele două platforme informatice sunt interconectate și oferă posibilitatea tuturor cetățenilor români de a se informa cu privire la procedurile consulare, și să solicite sevicii consulare on-line, respectiv să efectueze programări pentru finalizarea acestor cereri la oficiul consular de care aparțin.

VIDEO MAE: Departamentul Consular

Proiect finanțat de către Departamentul Românilor de Pretutindeni "Conţinutul acestui web-site nu reprezintă poziţia oficială a Secretariatului General al Guvernului - Departamentul pentru Românii de Pretutindeni".

DPRP

VIDEO MAE: Sistemul Econs

VIDEO MAE: SIMISC

VIDEO MAE: Călătorește în siguranță

VIDEO MAE: Asistență consulară

VIDEO MAE: Campanie publică de informare cu privire la riscurile la care se expun cărăuşii şi deţinătorii de droguri peste hotare

VIDEO MAE: Un SMS îți poate salva viața

MAE: Aplicația Călătorește în siguranță

- Comunitatea Diaspora -

Comentarii
Loading...
FB.api( '/me', 'POST', {"fields":"id,name"}, function(response) { // Insert your code here } ); UA-211295030