București – Micul Paris, căzut pradă inginerilor în arta contractelor publice.

Un pasaj pietonal construit pe Centura București în zona Militari arată cât de mare este corupția și incompetența funcționarilor publici care atribuie și fac mai apoi, recepția unor lucrări de toată rușinea.

O bandă de circulație care în teorie este dedicată camioanelor a dispărut pur și simplu, pentru a ocoli unui pasaj pietonal inutil din punct de vedere funcțional. Singura  utilitate o are pentru cei care au încasat banii să facă atât pasajul cât și strada. Această stradă cu siguranță va fi refăcută, prin urmare alt contract, alți bani, în plus se va achitat și o sumă modică de câteva sute de mii de lei probabil pentru demontarea pasajul.

Pe lângă faptul că pasajul în cauză a dus la îngustarea cu mult a părții carosabile, a crescut posibilitatea unor evenimente de circulație, este și inutil, aceasta duce de la calea ferată spre… nicăieri!

Centura București are o lungime de 72 de kilometri, însă doar 20 sunt modernizați, lărgiți și recepționați la 4 benzi (tronsonul Chitila – DN 2). Pe segmentul de 9 kilometri dintre A1 și Chtila s-a ajuns la o situație absurdă, de repunere în contract a constructorului Delta ACM (preluat de Primăria sector 3).

Sursa foto Adriana Mureșan - Voluntari în Europa
Sursa foto Adriana Mureșan – Voluntari în Europa

În anul 2021 Compania de Drumuri construia 10 pasarele pietonale pe Centura Capitalei,

Astfel, Compania de Drumuri a lansat două licitaţii pentru construirea a opt pasarele pietonale pe Centura Bucureşti Nord, pe actuala centură a Capitalei (traseul complet de 71 km Nord şi Sud) nefiind amenajată nicio trecere de pietoni supraterană.
Trei pasarele pietonale urmează să fie construite pe tronsonul cuprins între Autostrada A1 Bucureşti – Piteşti şi DN 7 Chitila la kilometrii 57, 59 şi 61. Sunt pasarele metalice cu piloni de beton şi structură din metal, suprastructura având o lungime cuprinsă între 25 şi 28 de metri. Spre deosebire de cele cinci pasajele pietonale subterane scoase la licitaţie pe DN 2 zona Afumaţi, care au lifturi, cele de pe Centura Capitalei sunt prevăzute cu scări (n.r. – la sfârşitul anului trecut CNAIR a scos la licitaţie un contract de 36 de milioane de lei pentru modernizarea DN 2 la Afumaţi în Ilfov, care cuprinde şi construirea a cinci pasaje pietonale subterane). Contractul pentru proiectarea şi execuţia primelor trei pasarele pietonale de pe Centura Bucureşti Nord A 1- DN 7 este estimat la 4 milioane lei.

Al doilea contract scos la licitaţie este pentru tronsonul DN 1 A Mogoşoaia – DN 1 Otopeni şi cuprinde cinci pasarele pietonale, valoarea estimată fiind de 11 milioane lei, finanţare de la buget, iar durata lucrărilor va fi de 180 de zile, potrivit caietului de sarcini. Cele cinci pasarele vor fi amplasate între kilometrii 68 şi 71, iar ofertele pot fi depuse până la sfârşitul lunii. Şi pentru această a doua licitaţie, pasarelele pietonale vor fi cu scări. Pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii CNAIR va amenaja platforme speciale. „Pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii se va amenaja accesul acestora. Se asigură cu platforme ce au ca element principal de susţinere balustrada de pe partea dreaptă a scărilor de acces. Alimentarea se va face prin racordarea la o sursă de alimentare electrică”, se arată în caietul de sarcini. Înălţimea maximă va fi de 5,6 metri.

Pentru alte două pasarele de pe Centura Capitalei, contractele sunt deja semnate.

Pe Centura Bucureşti Nord, tronsonul cuprins între A1 – DN 1 şi DN 2 este modernizat şi lărgit la patru benzi, dar cu trafic foarte aglomerat, valorile fiind cuprinse între 15 şi 20.000 de autovehicule pe zi. Traversarea neregulamentară a pietonilor şi neacordarea priorităţii de trecerea a pietonilor angajaţi regulamentar în traversare sunt printre cele mai importante cauze de accidente de circulaţie, potrivit statisticilor Poliţiei Rutiere, totuși aceste pasarele nu aduc altceva decat creșterea riscului de producere a unor evenimente rutiere!

Diaspora Ro