Centre de informare: îngrijiri medicale planificate în străinătate

Puncte naționale de contact

În fiecare țară din UE există cel puțin un punct național de contact (uneori, chiar și la nivel regional sau local) care vă poate ajuta în această privință.

Selectați țara: AICI

În țara dumneavoastră de origine

Punctul național de contact vă poate oferi informații despre dreptul la asistență medicală în alte țări din UE, inclusiv detalii despre:

  • dreptul de a beneficia de acoperirea totală sau parțială a costurilor
  • serviciile medicale care sunt rambursate și cota de rambursare
  • cazurile în care este nevoie de autorizație prealabilă și depunerea unei cereri de autorizare prealabilă
  • căile de apel disponibile dacă drepturile nu vă sunt respectate.

În țara în care doriți să beneficiați de servicii medicale

Punctul național de contact vă poate oferi informații despre:

  • sistemul de sănătate din țara respectivă, inclusiv detalii privind garantarea calității și siguranței și respectarea normelor naționale
  • dacă un furnizor este înregistrat și autorizat să ofere anumite servicii medicale și ce sistem de calitate și siguranță este valabil în cazul furnizorului respectiv
  • ce drepturi au pacienții în țara respectivă și ce opțiuni aveți la dispoziție dacă lucrurile nu merg cum ar trebui sau nu sunteți mulțumit de serviciile prestate.

Casele de asigurări de sănătate

Asiguratorul dumneavoastră vă poate oferi, de asemenea, informații cu privire la dreptul de a beneficia de îngrijiri medicale planificate în altă țară din UE. În special, acesta vă pot furniza informații suplimentare privind rambursările, autorizația prealabilă și eventualele restricții legate de prestarea serviciilor medicale în străinătate.
Furnizorii de servicii medicale

Furnizorii de servicii medicale (spital, clinică sau altă instituție medicală) trebuie să vă informeze cu privire la:

  • diferitele tipuri de servicii medicale de care puteți beneficia, normele de calitate și siguranță, statutul autorizării/înregistrării furnizorului ales, pentru a putea lua o decizie în cunoștință de cauză
  • costul serviciului (o estimare înainte de începerea acestuia, iar ulterior o factură clară pentru a facilita rambursarea)
  • asigurarea de răspundere profesională pe care o dețin sau echivalentul acesteia
  • diferitele opțiuni de plată (acolo unde este cazul).
Vino alaturi de noi pe facebook!
Daca doresti ne poti sustine activitatea prin paypal


Alătură-te grupului nostru de Facebook
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More