Drepturile pasagerilor din transportul feroviar

Normele UE privind pasagerii din transportul feroviar se aplică în cazul călătoriilor cu trenul pe teritoriul UE – în general, pentru toate călătoriile și serviciile feroviare de pe teritoriul Uniunii.

Țările din UE pot decide ca aceste prevederi să nu se aplice anumitor servicii feroviare. Excepțiile pot viza transportul intern de călători (urban, suburban, regional, pe distanță mare), precum și cursele internaționale pentru care punctul de plecare sau de sosire se află în afara UE. Verificați înainte de a rezerva călătoria cu trenul.

Când cumpărați biletul, compania feroviară sau vânzătorul de bilete trebuie să vă ofere informații clare cu privire la:

  • condițiile generale aplicabile călătoriei
  • orarele și condițiile pentru tarifele cele mai mici și pentru cea mai rapidă călătorie
  • accesibilitate, condițiile de acces și facilitățile speciale pentru persoanele cu handicap sau cu mobilitate redusă
  • serviciile disponibile la bord
  • procedurile pentru recuperarea bagajelor pierdute
  • procedurile pentru înaintarea unei reclamații.

Pe durata călătoriei, operatorul de transport feroviar trebuie să furnizeze informații cu privire la serviciile la bord, întârzieri, probleme de securitate și siguranță și serviciile de legătură. Dacă trenul întârzie sau a fost anulat, operatorul trebuie să vă ofere informații cu privire la situație în timp real și la drepturile și obligațiile pe care le aveți.

Vino alaturi de noi!


Alătură-te echipei și grupului nostru de Facebook
Este de ajuns sa dai click pe o reclama de pe site, ne sustii!

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More