Ultimate magazine theme for WordPress.

Garanții și returnări

0 11

În baza legislației UE, dacă produsele pe care le-ați cumpărat se dovedesc a fi defectuoase sau nu arată conform descrierii, comerciantul trebuie să le repare, să le înlocuiască, să le reducă prețul sau să vă dea banii înapoi.

Dacă ați cumpărat un produs sau un serviciu on-line ori fără a merge la magazin (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor), aveți, de asemenea, dreptul de a anula și returna comanda în termen de 14 de zile, indiferent de motiv și fără nicio justificare.

Dacă nu știți exact ce situație vi se aplică, puteți utiliza instrumentul privind drepturile consumatorilor, care vă ajută să înțelegeți ce drepturi aveți când faceți cumpărături în UE.

Garanția gratuită de 2 ani pentru toate produsele

Aveți întotdeauna dreptul la garanția minimă, gratuită, de 2 ani, indiferent dacă achiziționați produsele on-line, de la magazin sau prin poștă.

Această garanție de 2 ani este un drept minim. Totuși, normele naționale din țara dumneavoastră vă pot oferi protecție suplimentară.

Dacă un produs pe care l-ați cumpărat în UE se dovedește a fi defect sau nu arată conform descrierii, vânzătorul trebuie fie să-l repare sau să-l înlocuiască fără costuri adiționale, fie să vă acorde o reducere de preț sau să vă restituie total suma plătită.

De regulă, veți putea solicita o rambursare parțială sau integrală numai în cazul în care repararea ori înlocuirea nu este posibilă.

S-ar putea să nu aveți dreptul de a solicita despăgubiri pentru un defect minor, cum ar fi o zgârietură pe ambalajul unui CD.

Garanția suplimentară (garanția comercială)

Magazinele sau producătorii vă pot oferi adesea o garanție comercială suplimentară, care este uneori inclusă în prețul de vânzare, iar alteori poate fi cumpărată separat.

Această garanție vă poate oferi un plus de protecție, dar nu poate înlocui sau reduce garanția minimă de 2 ani la care aveți întotdeauna dreptul, în baza legislației UE.

În mod similar, dacă un magazin vă oferă un produs nou, la un preț mai mic, fără garanție, aceasta înseamnă doar că nu beneficiați de protecție adițională. Aveți însă întotdeauna dreptul la garanția gratuită de 2 ani, dacă produsul se dovedește a fi defect sau neconform cu descrierea.

Caz real

Garanția de 2 ani nu poate fi redusă de existența unei garanții comerciale

Carla a cumpărat un uscător de păr cu o garanție de 6 luni propusă de vânzător. Pentru că aparatul s-a stricat după 8 luni, Carla l-a dus înapoi la magazin. Vânzătoarea i-a spus că nu are dreptul de a solicita despăgubiri, deoarece garanția a expirat.

Carla i-a explicat că, în baza legislației UE privind protecția consumatorilor, beneficiază de o garanție de 2 ani, iar garanția de 6 luni oferită de magazin reprezintă doar o protecție adițională. Magazinul a acceptat să-i înlocuiască uscătorul de păr.

Bunuri de ocazie

Bunurile de ocazie cumpărate de la un comerciant sunt și ele acoperite de garanția minimă de 2 ani. Nu este însă și cazul produselor achiziționate de la persoane private.

În unele țări din UE, când cumpărați bunuri de ocazie, puteți conveni cu vânzătorul asupra unei perioade de garanție cu durata sub 2 ani. Totuși, garanția nu poate fi mai mică de 1 an, iar durata ei trebuie indicată în mod clar în momentul achiziției.

Cum puteți obține repararea sau înlocuirea bunurilor ori rambursarea sumei plătite

Garanția de 2 ani începe de îndată ce primiți produsul. Dacă în acest interval de 2 ani produsul se dovedește a fi defect, vânzătorul trebuie să vă ofere întotdeauna o soluție. În unele țări ale UE, aveți dreptul de a solicita despăgubiri și de la fabricant.

  • Dacă produsul se deteriorează în primele 6 luni, se presupune că problema exista și în momentul în care l-ați primit, cu excepția cazului în care vânzătorul poate dovedi contrariul. Prin urmare, aveți dreptul la repararea sau înlocuirea gratuită a produsului sau, dacă acest lucru se dovedește a fi prea dificil sau costisitor, la o reducere de preț ori la rambursarea banilor.
  • Dacă produsul se deteriorează după primele 6 luni, încă mai aveți dreptul la reparare sau înlocuire gratuită sau, cel puțin, la o reducere de preț ori la rambursarea banilor. Totuși, s-ar putea să fie nevoie să demonstrați că problema exista în momentul în care ați primit produsul.

Centrul european al consumatorilor din țara dumneavoastră vă poate ajuta dacă aveți probleme cu produsele cumpărate din alte țări ale UE.

Pentru informații mai detaliate cu privire la drepturile pe care le aveți în baza legislației naționale, consultați secțiunea dedicată garanțiilor legale și garanțiilor comerciale din țara în care ați achiziționat produsele:

- Advertisement -

Comentarii
Loading...