Pro integrare

Pietonii vor putea fi amendaţi dacă traversează strada cu ochii în telefon. Ce presupune noul proiect al MAI

- Advertisement -

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Potrivit MAI, în practică, s-a constatat că un procent semnificativ din numărul accidentelor rutiere implică eroarea umană a participanţilor la trafic. 

Astfel, în perioada 01.01.2019 -15.09.2020, s-au înregistrat 1.711 de accidente de circulaţie grave având drept cauză principală a producerii traversarea neregulamentară a drumului public de către pietoni. 

În urma producerii acestora, a rezultat decesul a 457 de persoane şi rănirea gravă a altor 1272 de persoane, toate aceste persoane având calitatea de pietoni.

Din această perspectivă, este necesară îmbunătăţirea inclusiv a legislaţiei rutiere, astfel încât riscul rutier să se reducă, se arată în proiectul Ministerului de Interne.

“În prezent, potrivit art. 72 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la colţul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic”. 

Cu toate acestea, în fapt, uneori, această asigurare nu se realizează, întrucât pietonul desfăşoară o activitate de natură a-i distrage atenţia, precum folosirea telefonului mobil. Pietonilor li s-ar putea interzice orice activitate de natură să le distragă atenţia la traversare. Folosirea telefonului mobil, fie că se vorbeşte sau se scriu mesaje (distragere mentală), se ascultă muzică (distragere auditivă) sau se accesează diverse aplicaţii de ghidare precum hărţi (distragere vizuală), influenţează capacitatea de atenţie a pietonului în momentul angajării acestuia în traversarea drumului public. 

- Diaspora.Ro promoveaza activitățile Românești -

Mai mult, distragerea atenţiei poate constitui un factor concurent în producerea accidentului rutier chiar şi atunci când traversarea drumului public de către pietoni urmează să se facă prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător. 

Distragerea atenţiei la nivel mental (cognitiv) este cel mai des întâlnită, întrucât, spre exemplu, o discuţie telefonică poate fi palpitantă, astfel că atenţia se canalizează către această activitate, pietonul mergând practic mecanic, fără a conştientiza locul efectiv de traversare. 

De asemenea, prin distragerea auditivă, pietonul nu mai percepe sunetele traficului rutier ori semnalele speciale de avertizare sonoră folosite de autovehiculele cu regim prioritar de circulaţie precum cele aparţinând poliţiei ori serviciului de ambulanţă, mai scrie în proiectul publicat de MAI. 

În contextul necesităţii existenţei acestei asigurări, pentru o mai bună previzibilitate a ceea ce înseamnă prudenţă în traversarea drumului public în trafic, prin prezentul proiect se reglementează interdicţia pietonilor de a efectua activităţi de natură a le distrage atenţia atunci când se angajează în traversarea drumului public. 

De altfel, o astfel de interdicţie există deja, însă numai în ceea ce priveşte conducătorii de vehicule, acestora fiindu-le interzis a efectua activităţi de natura a le distrage atenţia de la conducere, precum şi de a folosi telefoanele mobile atunci când se află în timpul deplasării pe drumurile publice.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

- Comunitatea Diaspora -

- Advertisement -

Comentarii
Loading...