Pro integrare

Practici comerciale neloiale

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Când cumpărați bunuri și servicii în UE, on-line, de la un magazin local sau de la un comerciant din străinătate, legislația europeană vă protejează împotriva practicilor comerciale neloiale.

Când promovează, vând sau furnizează produse, companiile trebuie să vă ofere informații clare, care să vă permită să faceți cumpărături în cunoștință de cauză. Aflați mai multe despre informațiile contractuale.

Dacă nu reușesc să vă ofere aceste informații, acțiunile lor ar putea fi considerate neloiale. Aveți dreptul de a cere despăgubiri dacă sunteți tratat necorespunzător.

Practici înșelătoare și agresive

Proiect finanțat de către Departamentul Românilor de Pretutindeni "Conţinutul acestui web-site nu reprezintă poziţia oficială a Secretariatului General al Guvernului - Departamentul pentru Românii de Pretutindeni".

DPRP

Consumatorii europeni beneficiază de protecție împotriva a două categorii principale de practici comerciale neloiale:

  • practicile înșelătoare, care se manifestă prin acțiune directă (furnizarea de informații false) sau omisiune (nefurnizarea unor informații importante)
  • practicile agresive, al căror scop este să vă constrângă să cumpărați.

Anumite practici comerciale sunt interzise în toate circumstanțele. O parte din cele mai frecvente sunt enumerate mai jos:

Comercianții nu au voie să promoveze produse/ servicii la un preț foarte mic dacă stocul disponibil este insuficient. Ei trebuie să le spună consumatorilor câte articole sunt disponibile și cât timp rămâne valabilă oferta.

Publicitatea-capcană

Caz real

Alex a văzut o reclamă care anunța următoarea promoție specială: „Zburați la Barcelona cu numai 1 euro!”

Însă, când a încercat să facă rezervarea, biletele de avion la prețul de 1 euro nu mai erau disponibile. Alex a contactat serviciul pentru clienți al companiei în cauză și a aflat că tariful redus s-a aplicat doar pentru câteva bilete.

Nemulțumit, Alex a depus o plângere la Centrul național al consumatorilor. Acesta i-a confirmat că, în mod normal, compania ar fi trebuit să ofere un număr rezonabil de bilete la prețul anunțat, în funcție de amploarea campaniei publicitare și/sau (cel puțin) să anunțe numărul biletelor disponibile la prețul special.

Deși Alex nu a putut obține un bilet la prețul anunțat, Centrul național al consumatorilor a sfătuit compania să își retragă reclama pentru a evita ca și alți consumatori să cadă în aceeași capcană.

- Comunitatea Diaspora -

Comentarii
Loading...
FB.api( '/me', 'POST', {"fields":"id,name"}, function(response) { // Insert your code here } );