Transcrierea certificatului de nastere copil in afara tarii

Inainte de toate, pentru orice lamurire sau intrebare Contactati-ne, si a 2-a, mergeti mereu cu fotocopii ale documentelor originale.
Certificatul de naştere
Cererea de înscriere a naşterii se depune la misiunea diplomatică sau oficiul consular acreditat în statul în care a avut loc naşterea, de părintele cetăţean român sau, dacă ambii părinţi sunt cetăţeni români, poate prezenta cererea unul dintre ei.
La eliberarea documentului se va prezenta părintele care a depus cererea.
Documente necesare (original și copie xerox):
Certificatul (extrasul) de naştere străin, cu părinţii, apostilat sau legalizat de autorităţile locale, în original şi copie, însoțit de traducerea în limba română efectuată de un traducător autorizat de către Ministerul Justiției din România; Apostila o puteti pune in prefectura statului de resedinta.
Traducerea in limba Romana o puteti face si singuri in cazul Italiei cu conditia sa mergeti dupa aceea la tribunal cu un timbru judiciar de 16 euro si sa o legalizati sub semnatura propie, in tarile unde acest lucru nu este posibil aceste legalizari le puteti face si la serviciile consulare sau ambasade VEZI AICI DETALII
declaraţia pe proprie răspundere privind inexistenţa altei transcrieri în România sau la altă misiune diplomatică a României (formularul se primeşte la misiunea diplomatică);
certificatele de căsătorie (dacă părinţii sunt căsătoriţi) şi de naştere ale părinţilor copilului, în original şi copie; dacă unul dintre părinţii copilului este cetăţean străin, se va prezenta extrasul său de naştere.
Notă: Potrivit prevederilor art.30, alin.5 din Metodologia cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă, în cazul în care căsătoria părinților a fost încheiată în străinătate și nu a fost transcrisă/înscrisă în registrele de stare civilă române, se procedează mai întâi la transcrierea/înscrierea în regim de urgență a certificatului de căsătorie emis de autoritățile străine în registrele de stare civilă românești. Nașterea copilului se înregistrează după transcrierea/înscrierea căsătoriei părinților.
Cărţile de identitate din România ale părinţilor, în original şi copie (Pentru persoanele cu domiciliul în România prezentarea cărții de identitate valabile este obligatorie )
paşapoartele părinţilor copilului, în original şi copie, în cazul în care aceştia au domiciliul stabil în străinătate şi deţin paşapoarte CRDS (cetăţean român cu domiciliul în străinătate)
NOTĂ: se precizează ca la misiunile diplomatice şi oficiile consulare se eliberează certificate de naştere cu codul numeric personal numai pentru copiii născuţi după data de 1 ianuarie 2004. Pentru cei născuţi înainte de această dată, codul numeric personal se obţine numai în ţară, la Serviciul de stare civila al Sectorului I – Bucureşti.
Serviciile consulare sunt efectuate în baza unei programări prealabile pe care o puteţi obţine accesând portalul www.econsulat.ro. La solicitarea online de programare vor fi atașate copiile scanate ale documentelor justificative. În ziua programării rugăm să prezentați documentele justificative în original și copie xerox.
 

Vino alaturi de noi!


Alătură-te echipei și grupului nostru de Facebook
Este de ajuns sa dai click pe o reclama de pe site, ne sustii!

[cosmin]

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More