Romanii din afara granitelor

U.K. – TEME DE INTERES ÎN CONTEXT BREXIT

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Studenții britanici nu vor mai putea participa la programul de schimb Erasmus, în cadrul acordului post Brexit, convenit de Boris Johnson. La o conferință de presă după încheierea acordului, negociatorul-șef al UE, Michel Barnier, a anunțat că „Guvernul britanic a decis să nu mai participe la programul de schimb Erasmus”.

Notă* – următoarele informații au fost preluate din comunicatele oficiale Home Office și Reprezentanța Comisiei Europene la Londra

Notă** – data de 31 ianuarie 2020 este data retragerii oficiale a Marii Britanii din Uniunea Europeană

Notă*** – data de 31 decembrie 2020 este data până la care cetățenii europeni mai pot sosi în UK, sub condițiile curente de liberă circulație, și vor eligibili pentru noul statut de rezident.

 

Q: Există informații pe site-ul Home Office, în limba română, despre EU Settlement Scheme?

A: Da. Home Office a publicat, în limba română, un ghid oficial de îndrumare pentru înregistrarea cetățenilor din Uniunea Europeană în vederea obținerii noului statut de ședere în Regatul Unit, respectiv statut de rezident permanent (settled status) și statut de stabilire provizorie (pre-settled status). Ghidul răspunde întrebărilor frecvente cu privire la procesul de înregistrare, cuprinde date de contact pentru asistență și instrucțiuni cum să aplicați pentru copii și tineri sub 21 ani.

Ghidul  este disponibil la: https://www.gov.uk/guidance/settled-status-for-eu-citizens-and-their-families-translations.ro

 

Q: Cum se numește aplicația pe care trebuie să o folosesc pentru a obține statutul de settled/pre-settled?

A: Aplicatia se numește EU Exit: ID Document Check. Pentru mai multe informații despre utilizarea aplicației. vă rugăm să accesați : https://www.gov.uk/guidance/using-the-eu-exit-id-document-check-app

 

Q: Sunt o persoană adultă vulnerabilă/ am un caz complex de imigrare și am nevoie de ajutor de specialitate. Pot primi asistență legală GRATUITĂ pentru aplicația EUSS?

A: Da. Guvernul britanic a publicat o listă a 72 de organizații caritabile, care pot oferi ajutor specializat pe probleme de imigrare, inclusiv în limba română. Lista celor 72 de organizații și datele de contact pot fi vizualizate la https://www.gov.uk/government/publications/eu-settlement-scheme-community-support-for-vulnerable-citizens/list-of-organisations.

 

Q: Pot să călătoresc în continuare în Marea Britanie în baza cărţii de identitate sau am nevoie de paşaport?

A: Cetățenii europeni nerezidenți în UK până la 30 iunie 2021, mai pot călători în baza cărții de identitate valabile, fără a necesita pașaport, până la 30 septembrie 2021.

Cetățenii europeni care au sosit în UK până la 31 decembrie 2020 și au obținut până la 30 iunie 2021 noul statut de rezident settled sau pre-settled, mai pot călători în UK, în baza cărții de identitate naționale valabile, până la 31 decembrie 2025.

Pentru informații actualizate vă rugăm să consultați și pagina Web a Ambasadei României la Londra http://londra.mae.ro/node/177

 

Q: Pot conduce în România cu permisul de conducere britanic?

A: Normele actuale vor continua să se aplice în perioada de tranziție. La încheierea perioadei de tranziție  permisele de conducere vor continua să recunoscute/preschimbate ca și până acum.

Totodata, ambele state (RO și UK) sunt semnatare ale Convenției de la Viena din 1968 privind traficul rutier, utilizarea/preschimbarea ambelor tipuri de permise fiind posibilă și ulterior perioadei de tranziție/grație.

Mai multe informații se găsesc la http://www.mae.ro/node/52928

 

Q: Ce se întâmplă post-Brexit cu autoturismele înmatriculate în România? 

A: Normele actuale vor continua să se aplice în perioada de tranziție.

 

Q: Vor fi recunoscuţi anii de studiu în momentul aplicării pentru EU Settlement Scheme?

A: Da. Cerințele de eligibilitate pentru EU Settlement Scheme sunt în principal bazate pe rezidența continuă. O aplicație bazată pe rezidență înseamnă că Home Office va examina cât timp o persoană a fost în Marea Britanie și nu ceea ce a făcut în Marea Britanie.

 

Q: Ce înseamnă rezidență continuă?

A: Rezidența continuă înseamnă că absențele din Marea Britanie trebuie să fie de maxim 6 luni în orice perioadă de 12 luni, cu excepția unei singure perioade de absență care nu depășeste 12 luni și pentru un motiv important (cum ar fi sarcina, nașterea, boala gravă, studiul, formarea profesională sau detașarea în străinătate). Abaterile datorate serviciului militar obligatoriu nu vor afecta rezidența continuă. Perioadele de închisoare și deciziile de expulzare / deportare pot afecta rezidența continuă.

 

Q:Trebuie să avem un “comprehensive health insurance” (asigurarea medicală completă)?

A: Nu. Cerințele de eligibilitate pentru EU Settlement Scheme sunt în principal bazate pe rezidență

 

Q: Care sunt documentele prin care îmi pot dovedi rezidența continuă?

A: Documente care acoperă perioade mai lungi de timp (între 2 date)

  • Extras bancar anual sau un rezumat al contului – cel puțin 6 luni de plăți primite sau efectuate în UK
  • scrisoare de la angajator
  • factura de plată a taxei către consiliul local
  • scrisoare/ certificat/ adeverință de la școală, colegiu, universitate sau altă formă de învățământ acreditată,
  • factura pentru taxele efectuate către școală, colegiu, universitate
  • document/scrisoare care atestă adresa din UK, primită de la un organism de finanțare a studenților din UK – Student Loans
  • dovada creditului ipotecar
  • contractul de închiriere și dovada plății
  • document care atestă plata contribuţiilor a unui liber profesionist (SELF-EMPLOYED)
  • formularul P60 pentru o perioadă de 12 luni – P60 – Se pot solicita dovezi suplimentare pentru a confirma că ați locuit in UK timp de cel puțin 6 luni din acea perioadă.
  • Formularul P45 indicând durata angajării anterioare. Ar trebui să obțineți un P45 de la angajator atunci când nu mai lucrați pentru ei.

Documente care acoperă perioade mai scurte de timp (1 LUNĂ)

  • extras de cont care arată plățile primite sau cheltuite în UK
  • adeverinţă salarială pentru un loc de muncă în UK
  • facturile la apă, gaz sau energie electrică care indică o adresă din UK
  • factura la telefonul fix sau mobil, TV sau internet care indică o adresă din UK
  • factura pentru reparații la domiciliu, servicii de medicină veterinară sau asigurări, precum și dovada plăţii
  • adeverință/ scrisoare de la medicul de familie, spital sau alt specialist în domeniul sănătății care confirmă programările pe care le-ați făcut sau la care v-ați prezentat
  • scrisoare de la un departament guvernamental, serviciu public sau caritate care atestă faptul că ați colaborat la o anumită dată sau pentru o anumită perioadă (de exemplu, Job Center Plus sau Citizens Advice)
  • ștampila pusă pe pașaport care confirmă intrarea în Regatul Unit
  • bilet de călătorie care confirmă că ați intrat în Regatul Unit dintr-o altă țară
  • factură pentru munca pe care ați făcut-o în UK și dovada plății

 

Q: Cum mă afectează Brexit?

A: La 23 iunie 2016, rezultatul referendumului din Marea Britanie s-a încheiat cu decizia Marii Britanii de a părăsi Uniunea Europeană (UE). Acest proces este cunoscut sub numele de Brexit. Această decizie înseamnă că dreptul la libera circulație se va încheia pentru cetățenii UE (inclusiv cetățenii Elveției, Norvegiei, Islandei și Liechtensteinului) și membrii de familie ai acestora din Marea Britanie, cât și pentru cetățenii britanici care trăiesc în UE.

UE și Marea Britanie au negociat termenii retragerii Marii Britanii din UE, cunoscut sub numele de Withdrawal Agreement (Acord de retragere). Ca urmare, se așteaptă ca Marea Britanie să părăsească UE la 31 ianuarie 2020, iar legislația curentă UE, în cea mai mare parte, va continua până la 31 decembrie 2020. În conformitate cu Acordul de Retragere, libera circulație va continua până la 31 decembrie 2020.

Încetarea liberei circulații de la 1 ianuarie 2021 înseamnă că statutul de rezident al cetățenilor UE și al membrilor familiilor acestora o să fie protejat în temeiul legii britanice privind imigrația. În acest scop, guvernul britanic a creat EU Settlement Scheme, care este în conformitate cu Withdrawal Agreement. EU Settlement Scheme este un sistem creat de Home Office, format dintr-o aplicație pe care toți cetățenii UE și membrii familiilor acestora trebuie să o completeze pentru a-și proteja dreptul de ședere în Marea Britanie. Neaplicarea în cadrul acestui sistem ar însemna că reședința dumneavoastră în Marea Britanie va fi neautorizată și, prin urmare, ilegală.

Așadar, toți cetățenii UE care sosesc în Marea Britanie înainte de 31 decembrie 2020 și intenționează să rămână în UK trebuie să ia măsuri și să solicite acest statut nou de imigrare înainte de 30 iunie 2021, chiar dacă au obținut în trecut alte forme de rezidență/ carduri de înregistrare!

 

Q: Se va aplica noua schemă de înregistrare (EU Settlement Scheme) în ambele cazuri – “deal”/ “no deal”? 

A: Da. Marea Britanie și UE vor continua să lucreze la un acord (“deal”), care trebuie ratificat de ambele părți. Pentru a reasigura cetățenii UE, guvernul britanic a confirmat că EU Settlement Scheme va fi pus în aplicare în ambele scenarii – “deal”/ “no deal”. Însă, vor exista unele schimbări între schema implementată într-un scenariu “deal” și într-un scenariu “no-deal”.

 

Q: Ce o să se întâmple în scenariul “deal”?

A: În cazul în care se va ajunge la un acord, EU Settlement Scheme va fi pus în aplicare în întregime și în conformitate cu termenii specificați în acordul de retragere. EU Settlement Scheme protejează viitoarea rezidență a cetățenilor UE și a membrilor familiilor acestora, care se vor afla în Marea Britanie înainte de 31 decembrie 2020.

Cerințele de eligibilitate pentru EU Settlement Scheme sunt în principal bazate pe rezidență. O aplicație bazată pe rezidență înseamnă că Home Office va examina cât timp o persoană a fost în Marea Britanie și nu ceea ce a făcut în Marea Britanie. Prin urmare, rezultatul aplicației (obținerea statutului de settled sau pre-settled) nu depinde de statutul pe piața muncii al unei persoane, dacă o persoană accesează sau nu beneficii/pensii, dacă o persoană necesită asigurare de asistență medicală completă în caz de boală.

Aceasta înseamnă că cetățenii UE și membrilor familiilor acestora care au rezidența continuă* în Marea Britanie timp de 5 ani, vor fi eligibili să aplice pentru statutul settled. Cei care au trăit în Marea Britanie mai puțin de 5 ani, vor trebui să aplice pentru statutul pre-settled. Aceste persoane vor putea aplica pentru statutul settled odată ce au obținut 5 ani de reședință continuă.

Aplicanții trebuie, de asemenea, să dovedească naționalitatea și identitatea lor și să declare istoricul criminalității (dacă există), pentru a dobândi statutul pre-settled sau settled.

Orice cetățean UE sau membrii ai familiei, cu documente eliberate de Home Office în conformitate cu legislația europeană privind libera circulație (de exemplu, Indefinite Leave to Remain sau Residence Card) trebuie să solicite, de asemenea, statutul în cadrul noului sistem. Cetățenilor irlandezi nu li se cere să aplice, dar pot face acest lucru dacă doresc. Cetățenii cu dublă cetățenie europeană-britanică nu pot aplica deoarece datorită cetățeniei lor britanice, dar păstrează protecția acordului de retragere.

Proiect finanțat de către Departamentul Românilor de Pretutindeni "Conţinutul acestui web-site nu reprezintă poziţia oficială a Secretariatului General al Guvernului - Departamentul pentru Românii de Pretutindeni".

DPRP

Cererile trebuie depuse până la 30 iunie 2021 pentru a asigura cetățenilor UE dreptul de a trăi în Marea Britanie după această dată. Dacă o cerere este refuzată înainte de 31 decembrie 2020, solicitantul are opțiunea de a aplica de mai multe ori pentru a remedia problema sau de a contesta decizia la un judecător de imigrare independent**. În cazul în care o cerere este respinsă după 31 decembrie 2020, solicitantul nu poate aplica din nou, însă poate ataca decizia.

Membrii apropiați ai familiei (soț/ soție, partener civil și indivizi din rândul ascendent și descendent al acelor persoane, plus parteneri durabili*** în relație cu cetățeanul UE la data de 31 decembrie 2020 și viitorii copii născuți sau adoptați care nu sunt în Marea Britanie până la această dată vor putea să se alăture cetățeanului UE în Marea Britanie oricând, în viitor.

Pensiile și drepturile conexe vor rămâne neschimbate.

* Reședință continuă înseamnă că absențele din Marea Britanie trebuie să fie de 6 luni sau mai puțin în orice perioadă de 12 luni, cu excepția unei singure perioade de absență care nu depășeste 12 luni și pentru un motiv important (cum ar fi sarcina, nașterea, boala gravă, studiul, formarea profesională sau detașarea în străinătate). Abaterile datorate serviciului militar obligatoriu nu vor afecta rezidența continuă. Perioadele de închisoare și deciziile de expulzare / deportare pot afecta reședința continuă

** Tribunalul de Primă Instanță,Imigrație și azil (The First-tier Tribunal, Immigration and Asylum) este o entitate independentă care se ocupa cu soluționarea contestațiilor împotriva anumitor decizii luate de Home Office.

*** Partener durabil înseamnă că ați trăit împreună cu un partener într-un mod stabil, serios și continuu.

 

Q: Cât timp pot sta în Marea Britanie fără sa lucrez, la ieşirea efectivă a Marii Britanii din UE?

A: Cetăţenii români au în continuare dreptul de şedere pentru o perioadă de până la trei luni pe teritoriul Marii Britanii, fără nicio condiţie sau formalitate, cu excepţia cerinţei de a poseda o carte de identitate valabilă sau un paşaport valabil.

Dreptul de şedere poate fi exercitat pentru perioade mai mari de trei luni dacă cetăţenii Uniunii Europene se află într-una din situaţiile prevăzute în continuare:

  • sunt angajaţi sau exercită o activitate independentă;
  • sunt în căutarea unui loc de muncă;
  • au resurse suficiente pentru ei şi pentru membrii familiilor lor, astfel încât să nu devină o povară pentru sistemul de asistenţă socială în timpul perioadei de şedere şi posedă o asigurare medicală cuprinzătoare;
  • sunt înscrişi la o instituţie privată sau publică, acreditată sau finanţată de către autorităţile statului gazdă, cu scopul principal de a urma studii, inclusiv de formare profesională, şi asigură autorităţile competente, printr-o declaraţie sau altă procedură echivalentă, că posedă suficiente resurse pentru ei înşişi şi pentru membrii lor de familie, astfel încât să nu devină o povară pentru sistemul de asistenţă socială în timpul perioadei de şedere;
  • sunt membri de familie care însoţesc sau se alătură unui cetăţean al Uniunii Europene care îndeplineşte condiţiile menţionate anterior.

 

Q: Este necesar să mă înregistrez sub EU Settlement Scheme pentru a rămâne în UK post-Brexit?

A: Până la ieşirea efectivă a Marii Britanii din UE, drepturile cetăţenilor europeni aflaţi în această ţară vor fi garantate şi protejate.

În ceea ce privește înregistrarea rezidenței, nu există obligativitate legală înainte de ziua Brexit pentru a confirma acest statut.

Ambasada Romaniei la Londra recomandă membrilor comunității românești să își reglementeze șederea în această țară.

Este importantă formalizarea tuturor relațiilor de muncă sau civile, esențială și în protejarea drepturilor și în exercitarea obligațiilor pe teritoriul UK, prin semnarea unor contracte de muncă/ termeni și condiții de muncă, solicitarea de la angajator a fluturașilor de salariu și a formularelor P60 și P45 (formulare care atestă plata taxelor și contribuțiilor anual, respectiv la încetarea relațiilor de muncă), semnarea contractelor de lucrător pe cont propriu, obținerea numărului de asigurări sociale NINo, plata taxelor, înscrierea la medicul de familie, deschiderea contului bancar, plata utilităților și obligațiilor aferente chiriei/ locuinței în care se află.

 

Q: Se mai acordă NINo după data activării mecanismului de ieşire a UK din Uniunea Europeană?

A: Până la ieşirea efectivă a Marii Britanii din UE, drepturile cetăţenilor europeni aflaţi în această ţară vor fi garantate şi protejate. Drepturile cetățenilor români pe piața muncii britanică rămân, aşadar, neschimbate.

ATENȚIE! La această dată serviciile publice de obținere NINo sunt suspendate pentru cetățenii europeni, în contextul combaterii pandemiei COVID-19. Cetățenii europeni/ români pot însă fi angajați cu forme legale de un angajator UK, în baza cărții de identitate sau pașaportului european/ românesc, urmând a solicita NINo la reluarea programului de lucru cu publicul a JobCentre Plus.

Mai multe informații se regăsesc la https://www.gov.uk/apply-national-insurance-number.

 

Q: Care sunt actele necesare pentru interviul NINo?

A: NINo este necesar persoanelor care desfăşoară activităţi în calitate de angajat sau de lucrător pe cont propriu, precum şi celor care solicită prestaţii sociale contributive sau necontributive în acest stat. Pentru a programa un interviu în vederea alocării NINo puteţi contacta serviciul public de ocupare Jobcentre Plus, la numarul de telefon: 0845 600 0643, luni-vineri, 8am-6pm; pagina web : www.gov.uk/apply-national-insurance-number .

Pentru a obţine NINo, solicitanţii trebuie să prezinte documente care atestă identitatea (după caz – paşaport, carte de identitate, certificat de naştere, certificat de căsătorie, permis de conducere) şi dovada adresei (facturi utilităţi). Este, de asemenea, posibil să fie necesară prezentarea documentelor care confirmă statutul în Marea Britanie (angajat, lucrător pe cont propriu, persoană în căutarea unui loc de muncă).

Astfel:

  • pentru statutul de persoană în căutarea unui loc de muncă (Jobseeker), solicitanţii trebuie să prezinte dovezi cu locurile de muncă la care au aplicat;
  • pentru statutul de angajat, solicitanţii trebuie să prezinte documente precum contractul de muncă (termeni și condiții de muncă) sau oferta de angajare;
  • pentru statutul de lucrător pe cont propriu, solicitanţii trebuie să prezinte dovezi care atestă desfăşurarea unei activităţi independente de prestări servicii (contracte, facturi, scrisori de recomandare clienţi, extras de cont banca etc).
  • Informatii suplimentare privind procedura de alocare a NINo puteti consulta accesand site-ul web al Guvernului:  https://www.gov.uk/apply-national-insurance-number.

ATENȚIE! La această dată serviciile publice de obținere NINo sunt suspendate pentru cetățenii europeni, în contextul combaterii pandemiei COVID-19. Cetățenii europeni/ români pot însă fi angajați cu forme legale de un angajator UK, în baza cărții de identitate sau pașaportului european/ românesc, urmând a solicita NINo la reluarea programului de lucru cu publicul a JobCentre Plus.

 

Q: Ce se va întâmpla cu studenţii români din UK după ieşirea UK din UE?

A: Conform precizărilor Comisiei Europene, ”Toți cetățenii UE cu reședința în Regatul Unit care se califică pentru un nou statut în Regatul Unit după Brexit își vor păstra dreptul de ședere și dreptul la egalitate de tratament.

În ceea ce privește studenții care și-au început studiile în Regatul Unit înainte de Brexit, acest lucru înseamnă că ei vor plăti în continuare aceleași taxe de studii ca și cetățenii britanici și vor fi în continuare eligibili pentru împrumuturile acordate pentru plata taxelor de studii. În ceea ce privește accesul la ajutoarele de întreținere pentru studii, cum ar fi bursele de studii sau împrumuturile pentru studii, studenților din UE care intră sub incidența Acordului de retragere li se vor aplica în continuare aceleași norme care li se aplică și în prezent. Aceste drepturi vor fi supuse eventualelor modificări viitoare ale politicilor interne care se aplică cetățenilor Regatului Unit.”

 

Q: Vor fi recunoscuţi anii de studiu în momentul aplicării pentru cetăţenie? Trebuie să avem un “comprehensive health insurance” (asigurarea medicală completă)?

A: Legislaţia specifică obţinerii cetăţeniei britanice, la acest moment, impune criterii general aplicabile tuturor persoanelor care urmează programe de studii universitare în UK şi nu creează o categorie specifică pentru cetăţenii europeni. Prin urmare, cetăţenii europeni care urmează programe de studii universitare în UK şi îşi doresc să obţină cetăţenia britanică trebuie să îndeplinească criteriile solicitate de legislaţia curentă.

 

Q: Există informații pe site-ul Home Office, în limba română, despre Noul sistem de Imigrare pe bază de puncte?

A: Da. Home Office a publicat, în limba română, un ghid oficial de îndrumare pentru cetățenii din Uniunea Europeană care doresc să se stabilească în UK cu scopul de a munci, trăi și studia, începând cu 1 ianuarie 2021.

Ghidul poate fi găsit la https://www.gov.uk/guidance/the-uks-points-based-immigration-system-information-for-eu-citizens.ro

 

Q: Ce se va întâmpla cu studenţii români din UK care nu au putut reveni în UK până la 31 decembrie 2020?

A: Home Office a anunțat că studenții SEE/ Elveția care sunt deja înscriși la cursuri la zi în UK (returning students), ale căror cursuri au început în anii școlari/universitari precendenți 2020-2021, dar care lipsesc temporar din UK, nu au aplicat pentru noul statut de rezident și nu se vor afla în UK la 31 decembrie 2020, vor avea posibilitatea de a aplica pentru EUSS din afara UK, atâta timp cît pot demonstra că nu au întrerupt rezidența continuă în UK. Aceștia vor trebui să demonstreze la data aplicației că nu au lipsit/ lipsesc din UK mai mult de 6 luni într-o perioadă de 12 luni.

Studenții care nu au întrerup rezidența continuă se vor califica în continuare pentru EUSS, în timp ce studenții care au întrerup rezidența continuă vor trebui să se afle în UK la 31 decembrie 2020 pentru a solicita statutul pre-settled, respectiv a relua rezidența în UK.

Studenții care s-au înscris la cursuri în anii școlari/ universitari precedenți 2020-2021, dar care au întrerupt rezidența continuă și care nu se pot re-stabili în UK până la 31 decembrie 2020 vor trebui să obțină sub noul sistem de imigrare bazat pe puncte viza pentru studenți (https://www.gov.uk/government/publications/points-based-system-student-route), dacă doresc să se întoarcă în UK după 1 ianuarie 2021.

 

Q: Ce se va întâmpla cu taxele de scolarizare în cazul studenţilor români din UK care au început cursurile online înainte de 1 august 2021, dar nu pot sosi în UK până la finalul perioadei de tranziție/ nu sunt eligibili pentru noul statut de rezident?

A: ​Studenții care s-au înscris la cursuri la zi care încep înainte de 1 august 2021, dar nu pot sosi în UK până la 31 decembrie 2020, vor fi în continuare eligibili pentru taxele de școlarizare de tip home fee și pentru accesul la fondurile de școlarizare guvernamentale, pe toată perioada cursului la care sunt înscriși.

Cetățenii europeni care încep cursurile după 1 august 2021 și care nu sunt protejați sub Acordul de Retragere, nu se vor mai califica pentru taxele de școlarizare de tip home fee sau pentru împrumuturile de studii oferite în prezent.

 

Q: Ce se va întâmpla cu cetățenii români, posesori de statut pre-settled care au întrerupt rezidența continuă (au lipsit din UK peste 6 luni)?

A: Cetățenii europeni care au lipsit de la obținerea statutului de rezident pre-settled și până la 31 decembrie 2020 din UK pe o perioadă mai mare de 6 luni (și mai mică de 12 luni în cazuri excepționale*), care au întrerup rezidența continuă necesară obținerii statutului de rezident permanent SETTLED, trebuie să revină în UK înainte de 31 decembrie 2020 și să re-aplice pentru statutul PRE-SETTLED. Reaplicarea pentru statutul pre-settled va permite obținerea unei noi perioade de 5 ani în care cetățenii pot acumula cei 5 ani de rezidență permanentă, neîntreruptă, necesară obținerii statutului de rezident permanent SETTLED.

Procedura de re-aplicare nu diferă de procedura originală.

*cazuri excepționale în care un cetățean european poate lipsi din UK mai mult de 6 luni, dar sub 12 luni, fără a întrerupe rezidența continuă: sarcina, nașterea, boala gravă, studiul, formarea profesională sau detașarea în străinătate

Sursa: Ambasada Romaniei in Regatul Unit

- Comunitatea Diaspora -

Comentarii
Loading...
FB.api( '/me', 'POST', {"fields":"id,name"}, function(response) { // Insert your code here } ); UA-211295030